JU OŠ “Vareš” u Varešu već dugi niz godina u okviru svojih izvannastavnih aktivnosti ima i šahovsku sekciju, koju vodi nastavnik Mario Jerković.
Svake godine polaznici ove sekcije imaju priliku da odmjere svoje šahovske snage i pokažu napredak ostvaren tokom školske godine.
Prvenstvo u šahu okuplja učenike od prvog do devetog razreda, a ove godine takmičili su se: Oliver Ilić, Adi Imamagić, Nikša Lukić, Marko Divković, Adrian Šimić, Filip Jačimovski, David Ilić, Teo Miličević, Mihael Babić i Davor Grgić.
Takmičenje je uspješno završeno, a tri najuspješnija igrača šaha za školsku 2024./2025. godinu su:
- Teo Miličević
- Marko Divković
- Adi Imamagić
Kako bismo dodatno motivirali učenike da i narednih godina razvijaju svoje šahovske vještine, donosimo nekoliko važnih informacija o pozitivnim efektima učenja šaha.
Suprotno uvriježenom mišljenju da je šah igra koja zahtijeva visoke mentalne sposobnosti, osnovna pravila i poteze u šahu lako mogu savladati i djeca već od šest godina. Brojna istraživanja pokazala su da šah koristi svim učenicima, ne samo onima sa natprosječnim intelektom.
Pozitivni efekti učenja šaha kod djece osnovnoškolskog uzrasta su višestruki, a najčešće istaknuti su:
- jačanje vještina rješavanja problema,
- povećanje koncentracije i ustrajnosti,
- razvijanje sposobnosti analiziranja problema, fleksibilnog planiranja i praćenja igre,
- poboljšanje sposobnosti predviđanja poteza i razvoj vizualnih i prostornih vještina,
- vježbanje brzog donošenja samostalnih odluka pod pritiskom,
- unaprjeđenje pamćenja,
- podsticanje kritičkog i kreativnog mišljenja,
- poboljšanje matematičkih i jezičnih vještina, uključujući čitanje.
Osim što jača brojne kognitivne i metakognitivne sposobnosti, šah ima i snažnu motivacijsku ulogu jer povećava osjećaj samoefikasnosti i kompetentnosti kod djece. Takođe, razvija zdravu kompetitivnost i sportski duh među učenicima.
Istraživanja potvrđuju da su koristi od učenja šaha toliko značajne da je opravdano uključiti ovu igru u školski kurikulum. U oko 30 zemalja širom svijeta šah se već integrira u osnovnoškolsko obrazovanje, bilo kao dio nastave drugih predmeta, poput matematike, ili kao samostalna izvannastavna aktivnost.
Kako kaže Zrinka Ristić Dedić, šah predstavlja odličan alat za razvoj dječjih sposobnosti i izvor motiva za kontinuirani rad i učenje.